www


widgeo.net

APA YANG MENARIK?

Monday, August 8, 2011

9 CIRI-CIRI MENARIK YANG ADA PADA RANGKAIAN SOSIAL BARU IAITU GOOGLE +



Google secara rasmi akan  melancarkan rangkaian sosialnya yang menjadi isu hangat sekarang iaitu Google + yang didakwa lebih baik dari segi privasi berbanding pesaingnya.

Google mengaku berupaya memberi  ‘cermin’ yang dapat mendekati ‘kehidupan nyata’kepada pengguna berbanding pesaingnya, termasuk Facebook dan Twitter. Jaringan sosial baru ini membolehkan pengguna secara selektif berkongsi dengan kumpulan tertentu dalam lingkaran teman yang ada.

Berikut merupakan 9 ciri-ciri menarik yang ada pada Google+ seperti yang ditulis oleh Huffingtonpost:

Jemputan sahaja

Projek Google + kini dalam tempoh percubaan terhad dimana hanya sejumlah kecil pengguna sahaja yang boleh mengaksesnya ketika ini. Namun, anda boleh menyertainya sekarang dan apabila rangkaian sosial ini siap, Google akan memberitahu anda.

Privasi Google + 
Google telah meningkatkan penyesuaian privasi yang diharap akan memadamkan kebimbangan yang melanda Google Buzz. Anda dapat berkongsi di Google + hanya dengan mereka yang anda mahu. sahaja .Bradley Horowitz, VP pengurusan produk di Google, menggambarkan: " Saya boleh bercakap dengan anda dan mengetahui siapa saja yang ada di ruangan,seperti di dunia nyata”. 


Tiada Google +1
Menurut Enjin Carian Land, tiada integrasi Google +1 apabila dilancarkan: 

Google memberitahu saya bahawa ia adalah "logik" untuk melihat  +1 berada dalam Google + dan bahawa "kita boleh meneka akhirnya" ia akan berlaku. Jadi, saya cukup yakin kita akan melihat perkara ini berlaku. Tetapi bila ia akan dilancarkan tidak jelas, dan ia benar-benar terasa seperti kesilapan yang luar biasa apabila ia bukan sebahagian daripada pelancaran.
Google + Circle
“Drag” dan”drop” kawan anda, satu demi satu atau banyak dalam satu masa, untuk membentuk kumpulan.
Google+ Photos
Pengguna boleh mengimport gambar secara besar-besaran ke Google +, termasuk melalui telefon bimbit.

Google+ Spark
Sparks menarik minat anda dan menawarkan cerita, video dan imej yang mungkin anda sukai.

Google+ Stream

Seperti Newsfeed di Facebook dan Timeline di Twitter, Google + mempunyai Stream yang membolehkan anda dengan mudah mengemaskini status, foto, video,pautan atau berinteraksi dengan kandungan dari pelbagai Circles atau Sparks.

Google+ Hangouts
Berbanding Facebook yang tidak mempunyai perbualan video, Google mempunyai kelebihan dalam hal ini melalui Hangouts. Perbualan video  ini boleh dilakukan dengan seorang  atau ramai sekaligus.

Google+ Huddle
Huddle membolehkan pengguna memulakan perbualan kumpulan melalui mesej teks yang cepat dan mudah. 


kredit : lepak sini

No comments:

Post a Comment