www


widgeo.net

APA YANG MENARIK?

Tuesday, September 6, 2011

JANGAN TIRU! SURAT PUTUS CINTA DALAM BAHASA INGGERIS YANG TAK PATUT DI BUAT ORANG


Seorang mamat bernama Ijoi nak memutuskan hubungan dengan kekasihnya bernama Linda kerana kekasihnya bermain kayu tiga keluar dengan lelaki lain semasa shopping sebelum raya. Kerana geram dan nak tunjuk terer dengan kekasihnya itu, Ajoi sengaja menulis surat dalam Bahasa Inggeris dengan berbekalkan pengetahuan bahasa Inggeris yang cukup makan, google translate dan kamus online.
Berikut adalah kandungan surat Ajoi dan terjemahan maksudnya:
Hi Linda, together this letter I want to give know you
(hai Linda, bersama surat ini saya ingin memberitahu awak)
I want to cut connection we
(saya ingin memutuskan hubungan kita)
I have think thing this cook-cook
(saya telah memikirkan perkara ini masak-masak)
I know my love only clap half hand
(saya tahu cinta saya hanya bertepuk sebelah tangan)
Correctly, I have see you out with a man at town with my eyes head alone
(sebenarnya, saya telah melihat awak keluar dengan seorang lelaki di bandar dengan mata kepala saya sendiri)
You always ask sorry repeat-repeat times
(awak selalu minta maaf berulang-ulang kali)
You eyes drop tears
(mata awak mengalirkan airmata)
You correct-correct a woman knife razor
(awak benar benar seorang perempuan pisau cukur)
Past, my friend speak I am play with fire
(dulu, teman saya cakap saya bermain dengan api)
Now I know, I correct-correct play fire
(sekarang saya tahu saya benar benar bermain api)
So, I cut connection and pull body from love triangle this
(jadi, saya putuskan hubungan dan menarik diri dari cinta segitiga ini)
I know result I pick this very correct, because you love she more from me
(saya tahu keputusan yang saya ambil ini benar, kerana awak mencintai dia lebih dari saya)
But I still will not go far far from here
(namun saya tetap tidak akan pergi jauh dari sini)
I don’t want you play-play with my liver
(saya tidak ingin awak main-main dengan hati saya)
I have been crying night night until no more eye water thinking about your body
(saya menangis malam-malam sampai tidak ada lagi airmata memikirkan dirimu)
I don’t want to sick my liver for two times
(saya tidak mahu sakit hati untuk kali kedua)
Safe walk, Linda
(selamat jalan, Linda)
kredit : isu hangat

No comments:

Post a Comment